Zázračná jeskyně obsahuje vzácné poklady, sůl a drahé rubíny. Horníci si z ní můžou vzít tolik soli, kolik potřebují, ale z rubínové síně v samém středu jeskyně si nesmí nic odnést. Toho, kdo si rubíny vezme, postihne kletba. Rychtářova dcera Lena přesto po tomto vzácném drahokamu z hlubin jeskyně zatouží a i přes varování sestry Ady nedokáže svou touhu překonat. Její lehkovážný čin tak uvede do pohybu události, jejichž následky naruší křehkou rovnováhu celého království a postihnou i Lenu. Zakletou Lenu dokáže osvobodit pouze člověk s dobrým srdcem, který vrátí ukradený rubín zpět do srdce jeskyně.
Terapie pro „eroticky závislé“ svede dohromady naprosto nesourodou pětici. Sympatický a nesmělý učitel Cyril (Jiří Mádl) se obává svých lechtivých představ o studentkách. Neomalený erotoman a notorický záletník Eda (Milan Šteindler) si stále dokazuje svoji mužnost. Mladý ajťák Martin (Martin Leták) se prezentuje jako velký milovník, ale jeho vystupování budí spíše rozpaky. Postarší scenárista Přemek (Bolek Polívka) by se rád ubránil svodům své dlouholeté múzy, zatímco vyhořelý rocker Gigi (Zdeněk Žák) už má to nejlepší očividně dávno za sebou… Nebo ne? Sezení výstředních účastníků probíhají pod taktovkou atraktivní, ale nepříliš zkušené psycholožky Lindy (Kristýna Hrušínská), které se terapie brzy vymkne z rukou.
Penélope Cruz se představí jako slavná a excentrická režisérka, která dostala za úkol natočit ten zaručeně nejlepší film všech dob. Má neomezený rozpočet a velké umělecké ambice, ovšem jejím největším úkolem bude zkrotit své herce v hlavních rolích. Antonio Banderas hraje roli slavné sebestředné filmové hvězdy, zatímco Oscar Martínez ztvární přehnaně uměleckého charakterního herce. Oba jsou už legendami, ale každý je úplně jiný a rozhodně to nejsou kamarádi. Všichni tři spolu vytváří filmovou sestavu snů s velkým talentem a s ještě větším egem. Kdo z nich ale vydrží až do poslední klapky a do premiéry? Pokud si někdo myslel, že filmaři a filmové hvězdy jsou nesnesitelné primadony, komedie Film roku jim dá za pravdu. Penélope Cruz, Antonio Banderas i Oscar Martínez si v ní dělají legraci sami ze sebe, ze svých kolegů i celého filmového světa.
Panoramatické plátno subjektivně působí při projekci širokoúhlého filmu až monumentálním dojmem, který nezažijeme v žádném ze současných ale ani bývalých pražských kin, včetně tolik vzpomínané legendární Alfy na Václavském náměstí. Celý objekt navíc vyzařuje velmi příjemnou atmosféru.
Stručně řečeno: “Cítíte se zde jako v klasickém kině.”